Set up email in Outlook 2010, 2007 / การตั้งค่าบัญชีอีเมลใน Outlook 2010, 2007

Required data

After you have created an e-mail address in the CodeOrange Control Panel (my.codeorange.co.th), you can use this information to set up your Office / Outlook to receive e-mail.

The server name for your domain can be found by re-storing the data of an e-mailbox in the Control Panel (without changes). Then you will see all the data including the server name.

Required information: Before you follow the steps, it is important that you have the following information at hand (which will be shown after you have created your address);

  1. E-mail address;
  2. E-mail user name;
  3. E-mail password;
  4. Server for incoming e-mail;
  5. Imap or Pop3;
  6. Server for outgoing e-mail;

Set up e-mail account step by step

Step 1: Open Microsoft Outlook and choose "File" and then go to "Add Account"

Set up Microsoft Outlook 2010 email 
Step 2: Choose " Manually configure server settings or additional server types " and then choose " next "  
Set up Outlook email 
Step 3: Choose " Internet e-mail " and then choose " next "  
Set up email account outlook 
Step 4: In the screen below you will see a number of options, we will explain them one by one (see also required data); 

1.  Name: Enter a name for the mail account 
2.  E-mail address: Your e-mail address
3.  Type of Account:
  • Do you want to use Pop? Then choose " Pop ";
  • Do you want to use Imap? Then choose " Imap " (standard, recommended)
IMAP:  The e-mail remains on the server so you can access it from multiple devices.Pop:  The e-mail is forwarded to your device. Does not remain on the server.
The example below is based on POP3, if you want to use IMAP click on " Type of Account "
4.  Incoming e-mail server: <SERVER NAME>. codeorange.host (note: replace < SERVER NAME > with the server name that ends with  codeorange.host, see the settings overview after creating or changing address in the Control Panel) 

5.  Outgoing e-mail server: <SERVER NAME> .codeorange.host replace < SERVER NAME  > with the server name that ends with  codeorange.host, see the settings overview after creating or changing address in the Control Panel) 

6.  User name and password: The e-mail address can be filled in at username. The password is from your email account.
Set up Outlook email 
Once you have filled in everything, you can choose "test account settings". This will send a test e-mail to check if the correct smtp and pop / imap settings are used. It is also possible to turn this off (click on the check mark next to "account settings"). After you have chosen " next ", your account has been successfully created. You can now send and receive mail.
Possible problems and solutions:
1. If you set up our SMTP server, but do not set a user name and password for "outgoing e-mail", you will receive an error message when sending to other domains: "Relay Access Denied". Solution: In our FAQ you can find a manual to set SMTP correctly.

2. If you receive an SSL certificate error, you may have entered a different name for incoming or outgoing Server Name than servername.codeorange.host for example mail.yourproperty.com. That works, but the certificate is not trusted. Solution: change the server name to the server name (ending in codeorange.host, which you will find in the overview of settings in the Control Panel).

Microsoft and Office are in no way connected to CodeOrange, therefore CodeOrange does not provide support for the use of Microsoft or Office outside of this manual.

สำหรับคู่มือภาษาไทยมีดังนี้

ข้อมูลที่ต้องการ

หลังจากที่ท่านได้ทำการสร้างอีเมลใน CodeOrange Control Panel (my.codeorange.co.th) แล้วท่านสามารถใช้ข้อมูลดังนี้เพื่อทำการตั้งค่าของOfficeและOutlookของท่านเพื่อรับอีเมล

ชื่อเซิร์ฟเวอร์โดเมนของท่านสามารถหาได้จากการ re-storing ข้อมูลของกล่องอีเมลใน Control Panel ท่านสามารถดูข้อมูลต่าง ๆ ได้รวมทั้งชื่อเซิร์ฟเวอร์ได้

ข้อมูลที่ต้องการ :

ท่านควรเตรียมข้อมูลสำคัญให้พร้อมก่อนที่จะดำเนินตามขั้นตอนดังต่อไปนี้ (ซึ่งข้อมูลดังกล่าวจะถูกแสดงหลังจากที่ท่านได้ทำการสร้างอีเมล)

          1. ที่อยู่อีเมล
          2. บัญชีผู้ใช้อีเมล
          3. รหัสผ่านอีเมล
          4. เซิร์ฟเวอร์สำหรับอีเมลขาเข้า
          5. เซิร์ฟเวอร์สำหรับอีเมลขาออก
          6. IMAP หรือ POP3

ขั้นตอนการตั้งค่าบัญชีอีเมล

ขั้นตอนที่ 1 : เปิด Microsoft Outlook และทำการเลือกที่ "File" หลังจากนั้นไปยัง "Add Account"

Set up Microsoft Outlook 2010 email

ขั้นตอนที่ 2 : เลือก "Manually configure server settings or additional server types" หลังจากนั้นเลือกที่ "next"

Set up Outlook email

ขั้นตอนที่ 3 : เลือก "Internet e-mail" และทำการเลือกที่ "Next"

Set up email account outlook

ขั้นตอนที่ 4 : ตามรูปภาพทางด้านล่างท่านจะเห็นตัวเลือกต่างๆ เราจะทำการอธิบายตัวเลือกดังกล่างดังนี้

1.  Your Name : กรอกชื่อของท่านสำหรับการสร้างบัญชีอีเมล
2.  Email address : กรอกอีเมลของท่านที่ช่องนี้
3.  Type of Account : รูปแบบของบัญชี
          หากท่านต้องการใช้  POP ให้ทำการเลือกที่ " POP          หากท่านต้องการใช้ IMAP ให้ทำการเลือกที่ "IMAP" (ค่าพื้นฐานที่เราแนะนำ)
IMAP: อีเมลอยู่ในเซิร์ฟเวอร์ ท่านจะสามารถเข้าใช้งานได้จากหลายอุปกรณ์
POP: ข้อมูลต่าง ๆ ถูกส่งไปยังอุปกรณ์ทันที หากเข้าใช้ผ่านอุปกรณ์ชิ้นอื่นจะไม่สามารถได้รับอีเมลที่ถูกส่งออกไปแล้ว
ตัวอย่างทางด้านล่างเป็นการตั้งค่าด้วย POP3
4.  Incoming e-mail server: <ชื่อเซิร์ฟเวอร์> .codeorange.host
(แทน <ชื่อเซิร์ฟเวอร์ > ด้วยชื่อเซิร์ฟเวอร์ทและลงท้ายด้วย  codeorange.host สามารถดูการตั้งค่าทั้งหมดได้หลังจากทำการสร้างหรือเปลี่ยนแปลงได้ที่ Control Panel)
5.  Outgoing e-mail server: <ชื่อเซิร์ฟเวอร์> .codeorange.host
(แทน <ชื่อเซิร์ฟเวอร์ > ด้วยชื่อเซิร์ฟเวอร์และลงท้ายด้วย  codeorange.host สามารถดูการตั้งค่าทั้งหมดได้หลังจากทำการสร้างหรือเปลี่ยนแปลงได้ที่ Control Panel)
6.  User name and password:  กรอกบัญชีผู้ใช้และรหัสผ่านของบัญชีอีเมลของท่าน

Set up Outlook email

หลังจากที่ท่านได้ทำการตั้งค่าทุกอย่างเรียบร้อยให้เลือกที่ "test Account Settings" ระบบจะทำการส่งอีเมลทดสอบเพื่อตรวจสอบการตั้งค่าต่าง ๆ เช่น SMTP POP หรือ IMAP ที่ท่านเลือกใช้ หรือท่านสามารถปิดการใช้งานในส่วนนี้ได้โดยการทำเครื่องหมายถูกที่หน้า "Account settings"  หลังจากนั้นเลือกที่ "Next" การตั้งค่าเสร็จสมบูรณ์ท่านสามารถรับส่งอีเมลได้ตามปกติ

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.